Узгодження зовнішньої реклами
Узгодження зовнішньої реклами в Україні є обов'язковим до виконання, тому що самовільне розміщення такої порушує статті безлічі законів - про місцеве самоврядування, про рекламу, про благоустрій населених пунктів, про автомобільні дороги та інші.
Будуть позови по господарській діяльності, штрафи і компенсації всіх витрат на демонтаж і транспортування незаконної вивіски. Вимоги, за якими здійснюється погодження дозволів для зовнішньої реклами, як і порядок їх видачі, викладені в розпорядженні київської адміністрації №207. Зараз ми коротко їх висвітлимо.
Перед тим, як викласти алгоритм дій по отриманню дозволів, обмовимося, що не все те реклама, що вивіска. Говорячи офіційною мовою, вивіскою в Україні повинна називатися тільки конструкція не більше 3 кв м, на якій може бути представлена юридична назва, зареєстрований вид діяльності, товарний знак або торгова марка. У такому вигляді вивіска не вважається рекламою. Це інформаційна вивіска.
Тепер повернемося до порядку отримання дозволу на рекламу.
Узгодження реклами стартує з подачі заявки на отримання дозволу. Подаватися потрібно у відділ виконавчого органу КМДА, заповнивши форму заяви та прикріпивши до нього:
- проектну документацію - фотографії локації з високою чіткістю, макет вивіски, конструктивне рішення від проектанта
- завірені копії документів по реєстрації товарних знаків, свідоцтва про податковий облік
- копії ідентифікаційного коду юрособи та реквізитів в обслуговуючому банку
- копії документів, що регулюють відносини з балансоутримувачем будинку, на якому передбачається установка вивіски.
Зупинимося на останньому пункті, там будуть нюанси в залежності від того, кому належить будинок. Якщо він є вашою власністю, то потрібно буде пред'явити відповідні права, якщо орендований - договір про оренду та письмовий дозвіл від власника.
Для розміщення вивіски на об'єкті комунальної власності потрібно буде прикріплювати договір про право тимчасового використання місця під рекламу. За це місце той, хто подає заявку на розміщення реклами, повинен буде платити щомісяця. Про те, скільки, розповість виконавчий орган адміністрації.
Детальніше про подачу заяви на видачу дозволу ми писали в статті узгодження вивісок.
В цілому, термін оформлення реклами в Києві становить близько 3 місяців. Рішення по заявці безпосередньо залежить від наявності та правильного оформлення всіх папірців - не буде в ескізі інформації про вузли кріплення або договору з власниками інженерних комунікацій в комунальному будинку, можна чекати відмови. Негативне рішення також може бути, якщо Міністерство культури або ще якесь міністерство, з якими КМДА регулює ваше потенційне право на розміщення реклами, накладе заборону.
На щастя, узгодження зовнішньої реклами можна делегувати компетентній компанії, що надає подібні юридичні послуги. Вони зазвичай роблять повний цикл кроків - від фотофіксацій об'єкта і договорів з балансоутримувачем до видачі готового дозволу.