Психологія в дизайні реклами

Психологія в дизайні реклами

Все кріейтори, брендмейкери, дизайнери, піарщики, копірайтери і маркетологи, які працюють на рекламному полі, одноголосно підтвердять, психологія в дизайні реклами - це самий жирний кит. Інакше навіщо ці всі авторські курси та коучинги про застосування методів психології в управлінні рішеннями споживачів? Ми курс читати не будемо, але деякими базисами поділимося.

Як використовується психологія в зовнішній рекламі?

Так як реклама - це інструмент впливу на людей, то логічно знати, ЯК впливати. Найкращий неусвідомлюваний вплив - це передбачення очікувань, бажань, оцінок і думок, яке можливе лише за умови впровадження раціональних знань про принципи роботи людської психіки.

Синтез ефективних рекламних рішень не відбувається в довільному порядку (типу “від ліхтаря”), він заснований на аналізі алгоритмів мислення і поведінки, які ми з вами отримали в процесі еволюції. Сюди йдуть розбори механізмів уваги, пам'яті, зорового руху і інші прояви масової свідомості. Іншими словами, рекламщики пишуть сценарій сприйняття споживачем продукту, тому в рекламі будь-які випадковості не випадкові.

Психологія дизайну реклами: засоби

Об'єктивно хороший дизайн - це той, який вирішує завдання візуальних комунікацій з брендом. Такий безсумнівно створюється з урахуванням психологічного сприйняття завдяки таким засобам як зображення, форма або колір. Це основні, давайте поговоримо про них.

Зображення

Це головний засіб дизайну графічної інформації.

Згідно психології людина завжди хоче зробити висновок, закінчити думку, поставити крапку, тому що це приносить їй підсвідоме задоволення, тому зображення повинне розповідати історію, від початку до кінця. Краще з якимись деталями, щоб глядачу було цікавіше розгадувати. Однак зараз нерідко скачуть від простого, не цураються і абсурдно простим сюжетом. Звичайний і великий на всю рекламну площу помідор на білому полі теж може відмінно тригерити. В цьому випадку розгадка не очевидна, але стає цікаво.

Колір

Фішку в кольорі зловили ще в античні часи, розфарбовуючи стіни помешкань для створення позитивного настроюю. У 18 столітті колір як терапію підключали в процес лікування хворих нервовими і психічними захворюваннями. Вся справа в тому, що колір є засобом миттєвої передачі інформації, і навіть не тієї, що може бути написана з його допомогою, а більш ранньої, інформації про комфорт, веселість, спокій, радість і інші емоції. Так, помаранчевий передасть життєрадісність і імпульсивність, а зелений - спокій і заземлення.

Підбіраючи колір в рекламу, маркетологи враховують не тільки психологічний вплив, а й фізичний. Одні кольори сприймаються м'яко і легко, інші - важко, віддалено або дуже близько / швидко.

Сфера і тематика завжди вносять корективи в підбір колірної гами. Наприклад, в вивісці виробника спецтехніки червоний може асоціюватися з небезпекою, але в вітрині магазину білизни він буде пов'язаний з чуттєвістю.

Навіть ментальність і історичний бекграунд аудиторії координує у виборі палітри для дизайну реклами.

Форма

Не менш емоційно на психіку людини діє форма. Різні форми по-різному розподіляють увагу глядача, а також впливають на швидкість сприйняття ключової інформації. Проста геометрія типу кола, прямокутника, квадрата завжди виграє у нестандартної. Овал можна швидше зрозуміти і легше запам'ятати, ніж форму зірки.

Мова йде не тільки про конкретні геометричні форми,  які можна відчути дотиком, але і розміщення предметів по вигаданих контурах цих форм - візуально зібравши їх точки, можна отримати форму. Так, наприклад, розкладка в уявній формі трикутника сфокусує увагу на верхньому предметі, який умовно робить верхівку трикутника. Якщо зробити одну з його граней довшою, фокус з'їде трохи нижче, на предмет у її закінчення.

У формах важливі і самі лінії - горизонтальні, вертикальні, зигзагоподібні, хвилясті. Прості лінії зазвичай викликають спокій, ясність, чіткість, складні можуть викликати дискомфорт, особливо у глядача в стресовому стані. При цьому вигнуті лінії асоціюються з витонченістю, маневреністю, невимушеністю, відсутністю жорстких рамок.

Розміщення ліній також може впливати на підсвідомість. Горизонталь сприймається як щось надійне і стабільне, вертикаль - як нескінченне і легке. Додайте горизонталь по діагоналі, і вона викличе динаміку руху.

Сподіваємося, тепер стало трохи зрозуміліше, яким чином в створенні реклами задіяна психологія. Це величезний пласт прийомів і технік, що розробляються командами не з одного десятка вузьких фахівців. Знання цих людей акумулюють дизайн-ательє і інші виробничі компанії.