Правила оформлення вітрин

Правила оформлення вітрин

Вітрини створені для набагато більшого, ніж просто називати бренд. І навіть для більшого, ніж просто інформувати про товари, ціни та активні сейли. Грамотно організовані вітрини здатні змусити перехожого увійти не тільки подивитися продукт, а й сам простір магазину. Це як мінімум 2 потенційних клієнта - той, який зайшов купити щось, і той, який зайшов подивитися, що всередині і, можливо, щось купить.

Слід дивитися на естетику вітрини як на запрошення увійти у світ бренду, підказку про те, що він пропагує і чого можна від нього очікувати. Для цього є деякі правила оформлення вітрин, якими ми хочемо поділитися. Не те, щоб ви обов'язково повинні їх строго дотримуватися, але озброїтися деякими можете.

4 правила оформлення вітрин магазинів

Щоб вітрина монетизувалася, потрібно зробити її красивою, в якійсь мірі інтригуючою, але при цьому обов'язково простою. Простою в сенсі без мільйона деталей, не перевантаженою, адже у вітрини є всього близько 3 секунд, щоб відвоювати увагу перехожого, і краще, якщо вона буде не розсіяною. Загалом, перше правило - фокус уваги, фокус на зв'язну історію.

Зв'язна історія

Ефективна вітрина завжди втілює конкретну тему - в формах, кольорах, стилі і продуктах. Ці елементи повинні уособлювати якусь єдину і зрозумілу кожному історію - наприклад, що це магазин комфортної нижньої білизни для дому та спорту. У вітрині такого можна поставити ліжко або встановити pop-up стенд із візуалізацією пробіжки в лісі. Тобто не варто підходити до вітрини лінійно, просто демонструючи білизну на манекенах. Для концептуального оформлення іноді потрібен додатковий реквізит. До слова, ліжко, наприклад, може служити також елементом подиву - нестандартні речі завжди кидаються в очі. Все ж таки сторітеллінг - це потужний стратегічний інструмент реклами.

Коли ви зробите начерки сюжету, вирушайте до вітрини в якості потенційного перехожого. Прикиньте, куди потрапляє рівень ваших очей, чи сходиться це місце з об'єктивною центральною лінією, як будуть виглядати включені в сюжет предмети, чи стане їм місця. Визначте, наскільки великою буде центральна зона, тобто те місце, куди буде падати основний погляд. Враховуйте при цьому відстань, з якого можна дивитися на вашу вітрину.

Нашарування 

Багатошаровість - концепція, яка не втрачає своєї актуальності завдяки здатності робити рух очей активним. Першим шаром вітрини можна зробити аплікацію вініловою плівкою на склі. Другим - товари, реквізит, манекенів. Третій шар - бекстейдж (задній фон), роль якого може виконати прес-волл, той же поп-ап або габаритна світлова панель/відео-екран. Три шари вітрини - це три шари уваги з різної відстані - через вулицю, із зони парковки, біля вітрини на тротуарі.

Так як перший шар розташований попереду інших, важливо приділити йому особливу увагу. Нехай над дизайном попрацює кваліфікований графічний майстер.

Нехай сюжет буде максимально яскравим (не обов'язково за колірним рішенням).

Світло

Навіть найкреативніша вітрина впаде, якщо не буде добре освітлена. Підсвічування не тільки зробить експо вашим товарам, але і створить настрій, доповнить або повністю розкриє сюжет вітрини. Іноді світло стає фатальним елементом, який змушує людей зупинитися.

Краще використовувати регульовані світлодіодні лампи з високим люменом для створення потужного світлового потоку саме туди, куди ви хочете. В цілому, акцентоване освітлення завжди виглядає набагато ефективніше, проте підходить не всім вітринам. У закритих вітринах продуктових магазинів (тих, що не на просвіт в торговий зал) доречніше буде загальне освітлення (яке розповсюджується на весь простір). Повертаючись до прицільного підсвічування, акцентів не повинно бути більше 3-х, особливо, якщо вітрина невелика.

Якщо різкі тіні - НЕ фішка вашої вітрини, то освітлення краще організовувати не зверху, а з торців і спереду.

Загальне правило щодо підсвічування - воно повинно бути яскравішим, аніж освітлення в навколишньому просторі (якщо це не вулиця, а ТРЦ, наприклад).

Повтори, контраст, баланс

В основні правила оформлення вітрин входить дублювання - презентація однакових моделей товару. Обов'язково в контрастуючих відтінках - наприклад, три ідентичних сумки зеленого, білого і червоного кольорів. Це фокусує і підсилює активний зоровий рух. Експерти радять експонувати товари в непарній кількості - 3, 5, 7 і тд.

У вибудовуванні предметів за розміром і кольорам важливо дотримуватися балансу. Не варто розміщувати у верхній площі габаритні предмети темних кольорів, це зробить верхівку важкою, але ж це верхівка, і вона повинна бути легше всього іншого. Нехай нагорі буде яскраве та легке.

Незбалансована картинка вийде і тоді, коли в одній із зон будуть переважати тільки великі предмети, а в іншій - тільки маленькі.

При всій нашій повазі до подібних загальних правил, все залежить від сюжету вітрини і концепції, які можуть суперечити перерахованим вище принципам.