Відмінність реклами від вивіски

Відмінність реклами від вивіски

Попри те, що будь-яка вивіска по суті несе в собі рекламу, в Україні не всі вивіски рекламні. Так, трохи оксюморон, але що поробиш. У чому відмінність реклами від вивіски ми і розповімо далі.

На сайті Ради в законі (270/96-ВР) йдеться про те, що рекламою вважається інформація про товар або особу, яка формує і підтримує обізнаність та інтерес споживачів до цього товару, і ця інформація поширюється будь-якими способами.

(Кумедно, але інформаційна вивіска на думку влади не виконує таких функцій. Ну, і добре, власникам таких вивісок це тільки на руку)

Зовнішньої вважається реклама на спеціальних конструкціях, тимчасових або стаціонарних. До таких відносяться носії на відкритих площинах, елементах вуличних установок, зовнішніх поверхнях будівель і над дорогами. Тут все зрозуміло, але чому вивіска відрізняється від реклами в такому випадку - ні.

Так ось, вивіска - це не реклама, якщо:

  • її розмір менше 3 км. м.
  • на ній вказано назву, що збігаються з назвою суб'єкта господарювання, знаки його товарів і послуг (графік роботи, навігаційний покажчик, контакти і навіть елементи художнього оформлення теж можуть бути присутніми)
  • вона не розміщується вище першого поверху будівлі, де розташоване приміщення її власника (власне або орендоване). Вище вона може розміщуватися тільки, якщо йому належить вся будівля.

Біля входу в приміщення або на поверсі вона також може розміщуватися.)

Вивіска не має світлові табло або монітори з динамічною картинкою, рядком чи будь-яке динамічне підсвічування.

Отже:

вивіска з назвою ресторану (яка збігається із зареєстрованим найменуванням) і навіть зі словом "ресторан", розміщена на фасаді будівлі не вище його першого поверху, в якому цей ресторан розташовується, НЕ БУДЕ вважатися рекламою.

Всі конструктивні носії типу білборда, сіті-лайта, лайтбоксу, брандмауера, об'ємних літер та інших дахових установок і навіть вуличних перетяжок і штендерів БУДУТЬ вважатися рекламою. (Список не єдиний).

Рекламна та інформаційна вивіска оформляються по-різному. І це ще одна відмінність між ними.

У виконавчому органі КМДА є розпорядження про порядок розміщення вивісок, там сказано, що перед тим, як встановлювати вивіску або відразу після її установки, власник повинен подати в "ЦНАП" або онлайн на сайті виконавчого органу КМДА, повідомлення про розміщення вивіски. До неї обов'язково потрібно додати такі документи:

  • завірену копію права власності (користування) на приміщення під вивіску
  • кольоровий чіткий знімок (10х15) і електронний макет місця розміщення вивіски
  • проект вивіски з візуалізацією і ескізом (із зазначенням всіх технічних характеристик)
  • завірену копію паспорту фасаду (якщо такий є)

Всі документи потрібно подати в двох примірниках. Виконавчий орган розгляне пакет і прийме рішення про відповідність або невідповідність вивіски всім вимогам. Відповідну вивіску внесуть до електронного реєстру.

У розпорядженні також є посібник з розміщення вивісок (там безліч вимог, які краще дотримуватися, щоб зберегти вивіску і нерви). Його неодноразово змінювали, останні правки можна прочитати тут.

Про порядок розміщення рекламних засобів ми писали в статті про погодження вивісок. Про вимоги до зовнішньої реклами можна почитати в статті 16 Закону України.