Технічні вимоги до об'єктів зовнішньої реклами
Абсолютно кожна дія з зовнішньою рекламою регулюється законами - проектування, установка, експлуатація, демонтаж і утилізація повинні відповідати вимогам до безпеки і якості, що висуваються до носіїв і виробничих процесів. Щоб повісити рекламу, необхідний дозвіл від виконавчого органу КМДА, а його дадуть тільки при її чіткій відповідності до технічного регламенту, будівельним правилам і нормам. Про те, ЯК отримувати дозвіл ми вже писали, давайте обговоримо технічні вимоги до об'єктів зовнішньої реклами.
Перш ніж ми приступимо до перерахування вимог в частині технічного виконання рекламних носіїв, пройдемося по заборонам.
Де не можна розміщувати зовнішню рекламу?
- на опорних і підтримуючих елементах контактної мережі, а також на освітлювальних засобах та обладнанні
- в місцях, де проїжджа частина межує з цокольними приміщеннями будівель або огорожами, ЯКЩО реклама розміщена не в одній лінії з ними
- на алеях і пішохідних доріжках, якщо вона перешкоджає вільному пересуванню пішоходів
- за межами населених пунктів, ЯКЩО відстань від реклами до краю проїжджої частини становить менше 5 метрів
- на територіях національних або місцевих пам'яток і в рамках їх охоронних зон, ЯКЩО немає дозволу від органів, передбачених Законом України про охорону культурної спадщини.
- на об'єктах незавершеного будівництва.
Технічні вимоги до зовнішньої реклами
Згідно з рішенням КМДА №207 власник рекламної конструкції повинен забезпечувати її установку і використання у відповідності свого дозволу з повним задоволенням норм техніки безпеки, в тому числі пожежної. Він несе відповідальність за невідповідний санітарний і технічний стан конструкції. Якщо вона стала причиною аварійної ситуації, розповсюджувач рекламної інформації нейтралізує будь-які дефекти за свій рахунок.
В Законі України про рекламу викладено такі вимоги до носіїв:
- освітлювальні елементи рекламної конструкції не повинні засліплювати учасників дорожнього руху та повністю або частково освітлювати житлові приміщення прилеглих будівель
- на вимогу уповноваженого органу Національної поліції опори наземних конструкцій, встановлені вздовж проїжджих доріг, повинні вміщувати на собі вертикальну дорожню розмітку заввишки до 2 метрів, нанесену світловідображувальним засобом
- нижня межа площі рекламної конструкції, встановленої над проїжджою частиною, мостом або естакадою, повинна проходити на відстані не менше 5 метрів від поверхні дорожнього покриття
- рекламна конструкція не може блокувати видимість світлофорів, знаків, пішохідних переходів, перехресть і зупинок громадського транспорту (вона також не може вміщувати на собі відтворення зображень цих дорожніх знаків)
- конструкції повинні бути забезпечені маркуванням із зазначенням найменування розповсюджувача реклами, номера його телефону, дати і терміну видачі дозволу
- дахові рекламні установки зобов'язані пройти технічну експертизу органами, передбаченими законодавством
- площа поверхні інформаційної вивіски не повинна перевищувати 3 кв м.
Технічні вимоги до макетів зовнішньої реклами на законодавчому рівні зводяться до обов'язку звертатися за розробкою тільки до спеціалізованих організацій, тобто тим, у кого є ліцензія на відповідний вид робіт. В іншому випадку власник реклами може не отримати дозволу на її використання. Однак за фактом ця вимога не відповідає законодавству, тому що схема процедури ліцензування виробничих компаній в Україні відсутня.
Всі невідповідності рекламних засобів контролюються спеціально уповноваженим органом, який в разі чого вимагає усунути їх в призначений термін або демонтувати рекламний засіб.