Порядок розміщення зовнішньої реклами
Порядок розміщення зовнішньої реклами в Україні строго регламентується відповідним рішенням міської адміністрації, яке можна знайти на її сайті. Процес проходить в кілька етапів і, само собою, супроводжується збором, підготовкою і оформленням безлічі дозвільних паперів. Докладний їх список ми давали в наших попередніх статтях, а зараз хочемо дати короткий гайд по діям, які необхідні, щоб ваша реклама була офіційно визнана і готова до роботи.
Заява
Правила розміщення зовнішньої реклами починаються з подачі заяви на отримання дозволу. Подавати потрібно до виконавчого органу адміністрації з пакетом усіх супутніх документів про заявника (тобто про власника рекламного засобу) і місце розміщення. На один рекламний носій - одна заява. Подаватися можна особисто або через уповноважену особу з відповідним підтвердженням повноважень.
Реєстрація та перевірка
Після отримання вхідного пакету документів виконавчий орган робить і видає його опис. Він не служить підтвердженням повноти і правильності пакету, просто фіксує все, що було подано заявником. Заява реєструється і передається безпосередньо робочому органу, який в термін до 5 днів зобов'язується перевірити весь пакет і місце для розміщення. Вони перевіряють, чи не зафіксовано це місце іншим заявником, чи відповідає макет фактичним умовам розміщення і експлуатації. Якщо все добре, встановлюється пріоритет на заявлене місце, якщо все погано - заявнику відмовлять і повернуть пакет документів.
Пріоритет - це ще не дозвіл, а щось на кшталт броні місця під розміщення вашого РЗ. Він видається на 3 місяці.
Договір про тимчасове використання місця
Пріоритет на місце потрібно підтверджувати, тому заявник повинен укласти договір про тимчасове використання місця під РЗ. Примірники (2) дозволів для узгоджень заявник отримує від адміністратора виконавчого органу КМДА.
Якщо місце розташовується в рамках охоронних зон інженерних комунікацій, потрібен дозвіл від їх власників. Якщо місце належить державі або приватній особі, потрібно надати документи, які це підтвердять.
Порядок розміщення зовнішньої реклами на фасаді будинку, який знаходиться в комунальній власності, свідчить про необхідність додаткової угоди Робочим органом КМДА до договору про тимчасове користування.
За право користування "комунальним" місцем заявник зобов'язується щомісяця платити 25% від суми, яку встановить орган.
Відсутність договору про використання місця - пряма причина відмови в дозволі та анулювання пріоритету.
Узгодження дозволу
Після того, як заявник відправить все, що потрібно, виконавчому органу, той в залежності від того, де розташовується місце, переправляє всі документи в департамент містобудування, міністерство культури або підрозділ національної поліції. Ці органи здійснюють експертизи та обстеження і видають свої висновки.
Видача дозволу
Дозвіл робиться в двох примірниках, один йде заявнику, другий залишається органу. Все, з цього моменту можна починати роботи по встановленню реклами.
Дозвіл видається на 5 років, можна і на менший термін, якщо вказати це в заяві на дозвіл. Подовжити його дію теж можна, подавши відповідну заяву не раніше ніж за 6 місяців і не пізніше, ніж за місяць до закінчення фактичного терміну.
Постмонтаж
Після встановлення рекламного засобу потрібно зробити фотографію місця з ним і в 5-денний термін направити його Робочому органу КМДА, який в обох примірниках дозволу поставить підпис і печатку. У Законі про рекламу кажуть, що фото повинно бути розміром не менше 6х9, а в Рішенні на сайті КМДА, що не менше 10х15 - про всяк випадок варто вибрати варіант побільше.
Ну ось, нарешті рекламу можна вводити в експлуатацію.