Як вибрати вивіску
Рекламна стратегія будь-якого закладу починається або обов'язково включає в себе встановлення фасадної вивіски. Це ім'я бренду в офлайні, без якого навряд чи вдасться представитися своєї аудиторії. Представитися і запам'ятатися, що важливо. Крім неймингу та іміджу вона несе в собі навігацію, конкретно вказує, куди повинен йти клієнт. Всі ці функції формують високу цінність вивіски і потребу в правильному її виборі, але проблема в тому, що на старті абсолютно незрозуміло, як правильно вибрати вивіску. Коли ти ніколи не відкривав ніякого бізнесу до цього самого дня і єдиним можливим критерієм бачиш колір вивіски, то й гадки не маєш, що робити.
Ну, по-перше, з кольором не так все просто - наприклад, індиго літери абсолютно не сприйматимуться оком на червоному бекграунд, а по-друге, далі, покладаючись на свій досвід, ми спробуємо розповісти, як вибрати вивіску.
Місце та мета
Почати варто з бюджету. Можна скільки завгодно гратися з дизайном плоскої вивіски з ПВХ, а в кінці зробити світлову вивіску з алюмінію та акрилу, спустивши гроші дощенту (бо ж дорогої реклами не буває, в аналогічній пропорції вона завжди повертає якістю). Але це не завжди виправдано, оцінюючи аудиторію, цілі та кошти (особливо в режимі економії). Наприклад, для заміського пункту розпилювання колод на першому етапі підійде і банер в якості вивіски. Велике полотно з литого полівінілхлориду на каркасі у вхідній групі буде гарантувати охоплення серед проїжджаючих повз потенційних клієнтів.
Ціна банера стартує від ~ 150 грн за м² та підійде навіть, якщо обмежений бюджет. При цьому він вже не буде працювати, скажімо, як вивіска станції шиномонтажу. Клієнт повинен бачити її з дороги, нерідко в нічний та вечірній час, тому логічно підсвітити її. Можна замовити недорогий короб з пластиків або хоча б зовнішнє підсвічування.
До чого ми це все - потрібно критично оцінити місце розміщення і мету рекламного повідомлення вивіски, прийняти рішення згідно з бюджетом. В ательє можна запросити всі можливі варіанти під свою суму.
Конструкція та матеріали
Дізнатися, яку вивіску вибрати, можна в процесі підбору матеріалів і устаткування. Заочно цього питання ми торкнулися в попередньому пункті - чим більше грошей, тим краще матеріали і надійніше конструкція, це завжди зрозуміло.
Топовими матеріалами будуть ті, що мають довгий ресурс, енергоефективні, гнучкі в застосуванні і прості в технічному обслуговуванні. (В окремих випадках і там, де це актуально, екологічністю.) Популярними в цьому відношенні вважають акрил, метал, алюміній і композитні матеріали (дібонд, алюкобонд та їх одногрупники).
В межах обмеженого бюджету дуже популярні пластики всіх типів - вініл, ПВХ, полімери типу полістирол або полікарбонат, а також оцинкована сталь.
При цьому матеріали з обох груп можна компонувати - наприклад, зробити бічні частини короба зі сталі, а задню - з металу.
У виборі матеріалів є нюанс - товщина, і нею ми не радимо жертвувати в умовах сильних навантажень на виріб. Оцініть погодні умови, перш ніж визначати товщину обраних матеріалів.
Що стосується попиту на конструкції, то основний сформований на лайтбокси та об'ємні літери. Це основні варіанти реалізації вивіски, тому що для клієнта це завжди:
- хороша видимість
- цілодобове освітлення
- яскравий дизайн, запам'ятовуваність
- представницький зовнішній вигляд
- широкий ціновий діапазон
- нерідко універсальне використання (всередині і зовні приміщення).
Прочитати детально про конструкції лайтбоксу можна в нашій статті. По суті об'ємні букви - це той же лайтбокс, тільки більш складний в реалізації.
Колір вивіски
Безумовно в будь-якому якісному ательє дизайнер назве вам найкращі маркетингові комбінації кольорів. Не беручи до уваги символічне та асоціативне значення кольорів (білий - чистота, рожевий - дівочий, червоний - любов), найчастіше це поєднання жовтого або білого з чорним, червоного або оранжевого з зеленим, білого з блакитним або синім та подібні контрастуючі варіанти.
Головним правилом у виборі повинен бути контраст (= легке читання, запам'ятовування), ЯКЩО це не суперечить політиці бренду. Корпоративна палітра завжди на першому місці, якщо вона є, адже вивіска - це її продовження, тому всі наші поради стосуються тільки вільного вибору.
Найбільш провальними поєднаннями на наш погляд вважаються теплі з теплими і холодні з холодними - наприклад, жовтий з оранжевим, синій з фіолетовим або зеленим. Такі погано читаються, особливо на великих відстанях, а це неефективно. Винятком може бути червоний з жовтим. Незважаючи на те, що вони розташовані близько у кольоровому колі, вони непогано контрастують один з одним.
З нами, до речі, згоден Кеніг, який у своїй книзі про психологію реклами подає такий топ-3:
- червоний + зелений
- помаранчевий + синій
- жовтий + фіолетовий
Важливо згадати про конкурентне оточення, підбираючи кольори. Подивіться на вивіски навколо і не робіть в аналогічних кольорових рішеннях. Серйозне вивчення сегменту дасть поняття про вибір інших, який можна оцінити з точки зору клієнта